Tanie gadżety reklamowe - warto inwestować?
Na rynku reklamowym istnieje mnóstwo tanich gadżetów reklamowych. Są to długopisy, breloczki do kluczy, reklamówki i inne drobne elementy, które mają informować o naszym istnieniu. Każdy prowadzący firmę może jednak zadać sobie pytanie, czy tanie gadżety reklamowe to coś, w co warto inwestować. Pytanie to nie jest całkiem bezpodstawne i bez sensu, ponieważ bardzo często firmy zaopatrują się w coś, co im się nigdy nie przydaje i czego nie rozdają. Składowane jest niepotrzebnie w magazynie, a kiedy nie wiemy, co z tym zrobić, po prostu podejmujemy decyzję o wyrzuceniu niepotrzebnych gratów – tym samym wyrzucamy nasze pieniądze.
Najlepsze tanie gadżety reklamowe mają zarówno plusy jak i minusy. Zdecydowanym plusem jest to, że sporo tego samego rodzaju przedmiotów można zakupić dla firmy w bardzo niskiej cenie. Minusem zaś jest to, że są to czasem artykuły całkowicie nieprzystające do wizji czy profilu firmy lub kompletnie nie sprawdzające się jako gadżety reklamowe. To, że w firmie Y jakaś strategia marketingowa zadziałała, nie upoważnia nas do myślenia, że w naszej firmie X ona również będzie się cieszyła powodzeniem. Dlatego zakup każdego taniego gadżetu reklamowego w dużej ilości trzeba dokładnie przemyśleć. Ich zadaniem nie jest leżenie w biurku czy na półkach, ale przypominanie i promowanie firmy wtedy, kiedy klienci są poza jej zasięgiem. Tanie gadżety reklamowe idealnie nadają się na prezenty dla nowych klientów – również pod warunkiem, że są faktycznie tanie, ale nie umniejszają komuś, kto je otrzymuje. Jeżeli już się więc na nie decydujemy, nie mogą być wydawane bez przemyślanej strategii.